هنوز هم تلخى ۱۰ دقيقه پايانى داربى زير زبانم است هنوز هم تلخى ۱۰ دقيقه پايانى داربى زير زبانم است
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
هنوز هم تلخى ۱۰ دقيقه پايانى داربى زير زبانم است
 
هيچ دروازه بانى از انتخابش مطمئن نباشد
 
بازگشت استقلال به صدر جدول سخت است
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
هفته هجدهم ليگ دسته دوم
 
 
 
 
 
   
هنوز هم تلخى ۱۰ دقيقه پايانى داربى زير زبانم است
مظلومى: تا يك جام به هواداران ندهم، خودم را شرمنده شان مى دانم
 
پرويز مظلومى، سرمربى استقلال كه در ۱۰ دقيقه پايانى داربى ۷۴ نتيجه ۲ بر صفر برده را با ۳ بر ۲ باخته عوض كرد، اعتقاد دارد كه هنوز هم تلخى ۱۰ دقيقه پايانى داربى زير زبانش است. مظلومى در خصوص داربى ۷۴ گفت: ۱۰ دقيقه تلخى را در پايان داربى ۷۴ تجربه كرديم و هنوز هم تلخى اين شكست زير زبانم است زيرا بازيكنان با غرور بازى كردند و نتيجه را واگذار كرديم. وى ادامه داد: خيلى زود جشن پيروزى را گرفتيم و اين بازى براى ما يك درس بزرگ بود. درآن دقايق اصلا به تعويض كردن فكر نمى كردم زيرا شوك بزرگى به من وارد شد و در ۲ دقيقه نتيجه بازى مساوى شد. سرمربى استقلال همچنين خاطرنشان كرد: فقط شرمنده هواداران شديم و تا زمانى كه يك جام به آنها تقديم نكنم، خودم را شرمنده شان مى دانم. معتقدم اين هواداران زمانى از من راضى هستند كه بتوانم يك جام براى استقلال بدست آورم و خيلى زود شكست در داربى را فراموش مى كنند. مظلومى با اشاره به اينكه داربى ۷۴ نيز به تاريخ پيوست، گفت: بازيكنان بايد اين بازى را فراموش كنند زيرا حريفان سرسختى در صدر جدول هستند كه بايد براى قهرمانى آنها را كنار بزنيم و به همين دليل به بازيكنانم روحيه داده ام. وى در پايان در خصوص بازى با سايپا اضافه كرد: سايپا تيم جوان و با پتانسيلى است كه در دور رفت نيز ما را اذيت كرد. آنها در هفته هاى اخير نتايج خوبى گرفتند و فقط هفته گذشته بود كه به مس باختند. اميدوارم بتوانيم ۳ امتياز را بگيريم و به صدر جدول بازگرديم.
   
هيچ دروازه بانى از انتخابش مطمئن نباشد
دن گاسپار :بايد ورود دروازه بان  خارجى به ايران آزاد شود
 
دن گاسپار، دستيار كوئيروش و مربى دروازه بان هاى تيم ملى طى گفت وگويى به اظهارنظر در مورد مسايل مختلف پرداخت. با ما همراه باشيد:
• شما احتمالا به غير از يكى، دو دروازه بانى كه براى تيم ملى به قطعيت رسيده ايد، چند دروازه بان ديگر را براى تيم ملى نامزد كرده ايد؟
- سوال خيلى خوبى است. ما تعهد زيادى براى يافتن دروازه بان هاى شايسته داريم و قطعا كسانى را كه لياقت دارند انتخاب خواهيم كرد. البته اين را هم بايد بگويم كه هر گلرى انتخاب شود براى ماندنش هيچ ضمانتى وجود ندارد. همه چيز به شرايط و آمادگى دروازه بان ها بستگى دارد. تمام سعى مان اين است كه انتخاب هاى ما بهترين ها باشد اما حتما مثل هميشه اختلاف نظر وجود خواهد داشت. فرايندى كه ما براى انتخاب دروازه بان ها طى مى كنيم با توجه به جزييات استوار است. ما با سيستمى كه داريم دروازه بان هاى يك تا هشت را انتخاب مى كنيم و بعد با بررسى بازى ها، تمرينات، تماشاى فيلم بازى ها و ارتباطى كه با مربيان  دروازه بانى تيم ها خواهيم داشت دروازه بانهاى نهايى مان را انتخاب مى كنيم. امروز براى ما خيلى مهم است اما به غير از امروز بايد به فردا هم فكر كنيم. بايد حواس مان به آينده هم باشد. باور قلبى دارم دروازه بان هايى كه در حال حاضر در فوتبال ايران حضور دارند روزى به جايى مى رسند كه مى توانند جزو گلرهاى ممتاز فوتبال آسيا باشند.
• چند سال پيش و بعد از اينكه ديگر خبرى از ظهور دروازه بان هاى بزرگ در فوتبال ايران نبود، سران فوتبال ايران تصميم  گرفتند حضور دروازه بان هاى خارجى را در ليگ برتر ممنوع كنند. اين تصميم براى اين گرفته شد كه شرايط براى پرورش و معرفى دروازه بان هاى داخلى بهتر به وجود بيايد اما خيلى ها مى گويند كه اين قانون نه تنها باعث پيشرفت نشده بلكه فقط قيمت كاذبى را براى دروازه بان هاى داخلى به وجود آورده است. شما به عنوان كسى كه سى سال با دروازه بانهاى بزرگى مثل ويتور بايا و ريكاردو كار كرده ايد نظرتان درباره اين قانون چيست؟
- من بين دروازه بان ها با ديگر بازيكنان تفاوتى قائلم اما با اين حال يكى از اهداف باشگاه ها براى استخدام بازيكنان خارجى اين است كه كيفيت بازيكنان داخلى شان را از هم نشينى در كنار بازيكنان خارجى بالا ببرند و آنها را حرفه اى تر كنند. براى دروازه بان ها هم بايد چنين شرايطى به وجود بيايد. براى اينكه دروازه بان هاى داخلى به سطح بالاترى برسند بايد در كنارشان دروازه بان هاى خوبى حضور داشته باشد. معتقدم جاده بايد
دو طرفه باشد. اگر انتظار داريم كه دروازه بان هايمان به تيم هاى خارجى بروند بايد شرايط را براى حضور دروازه بان هاى ديگر كشورها در ايران فراهم كنيم چون آنها در محيطى بازى كرده اند كه از هر لحاظ حرفه اى تر از شرايط اينجاست.
• بزرگترين نقطه ضعف دروازه بانى فوتبال ايران را در كجا ديده ايد؟
- در ۲ ، ۳ بخش بايد پيشرفت داشته باشيد. يكى از آنها به مسائل روحى- روانى بر مى گردد. يكى از مشكلاتى كه من در بين دروازه بان هاى ايران ديده ام اين است كه نوسان زيادى دارند. مثلا از عملكرد يكى از دروازه بان ها در يك ديدار خوشم مى آيد اما در بازى بعدى آن دروازه بان عملكرد ضعيفى ارائه مى دهد. من به دنبال اين هستم كه دروازه بان ها نوسان زيادى نداشته باشند و اين خيلى مهم است. ديگر موردى كه زياد در فوتبال ايران ديده ام تمارض هاى زياد دروازه بان هاست. وقتى يك بازيكن با دروازه بان هاى ايرانى برخورد مى كند، آنها خودشان را روى زمين مى اندازند و اين چيزى نيست كه ما در فوتبال سطح بالا ببينيم.
• تيم ملى ايران به جام جهانى ۲۰۱۴ مى رود؟
- من شانس  تيم ملى ايران را براى رسيدن به جام جهانى خيلى بالا مى دانم، البته بستگى به پشتيبانى فدراسيون فوتبال و مربى باشگاه ها دارد. دنبال اين هستيم كه در اين راه به لحاظ آماده سازى بهترين شرايط را به دست بياوريم. اين ديگر به خودمان مربوط است كه چه قدر آماده باشيم.
• شما در ژاپن هم با كوئيروش كار كرده ايد. اگر قرار باشد بين استراليا و ژاپن يك تيم را براى همگروهى با تيم ايران انتخاب كنيد، كدام را ترجيح مى دهيد؟
- نتيجه قرعه كشى از كنترل ما خارج است و نمى توانيم انتخاب كنيم كه حريف مان چه تيمى باشد. البته برايمان هم خيلى فرق نمى كند كه كدام تيم حريف مان باشد. ما بايد تمركزمان را روى تيم مان بالا ببريم. با عملكردى كه نشان داده ايم تا الان به تيم هاى ديگر پيغام داده ايم كه تيم ايران شرايط خيلى خوبى دارد. ما در هيچ بازى نباخته ايم و اين تيم هاى ديگر هستند كه دوست ندارند با ايران روبه رو شوند. چيزى را كه مى توانم با رهبرى كوئيروش ضمانت كنم اين است كه با آماده شدن شرايط بهترين كارايى را ارائه خواهيم داد اما در نهايت نمى شود كنترلى بر نتايج داشت.
   
بازگشت استقلال به صدر جدول سخت است
ضيايى: تاثير كادرفنى ۲ تيم در نتيجه داربى ۷۴ كاملا مشهود بود
 
محمدحسين ضيايى ، مربى فوتبال كشورمان نقش كادرفنى ۲ تيم را در نتيجه داربى ۷۴ بيشتر از داربى هاى قبلى مى داند و معتقد است دنيزلى از تعويضى كه داشت خيلى خوب استفاده كرد. ضيايى در خصوص داربى ۷۴ گفت: اين داربى، بازى خاصى بود كه كادرفنى ۲ تيم در نتيجه آن نقش اساسى داشتند. در داربى هاى قبلى نقش مربيان كمتر بود و بيشتر بازيكنان و تماشاگران نتيجه بازى را رقم مى زدند. وى ادامه داد: پرسپوليس بهتر بازى را شروع كرد اما استقلال بود كه در جريان بازى توانست به ۲ گل برسد. البته استقلالى ها خيلى زودتر از سوت پايان جشن پيروزى را گرفتند كه اين غرور براى آنها دردسر ساز شد. مربى فوتبال كشورمان در ادامه تصريح كرد:شانس هم كمى در برترى پرسپوليسى ها دخيل بود اما وقتى شانس را مى توان موثر دانست كه شرايط ۲ تيم برابر باشد اما در اين بازى پرسپوليس ۱۰ نفره توانست ۳ گل بزند. وى در پايان گفت: با اين شرايط خيلى سخت است كه استقلال بتواند به صدر جدول برگردد. اگر مهره هاى مصدوم اين تيم برگردند، مظلومى مى تواند با استقلال به صدر برسد اما در غير اينصورت چند هفته اى بايد براى بازگشت استقلال به شرايط آرمانى صبر كنيم.
   
 
ذوبى ها شب گذشته با چارتر به كرمان رفتند
 
بازيكنان تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان كه به خاطر مشكلات مالى به كرمان سفر نكرده  بودند شب گذشته با پرواز چارتر عازم اين شهر شدند. از قرار معلوم پس از اعتصاب بازيكنان ذوب آهن و خوددارى آنها از سفر به كرمان هيات مديره اين باشگاه تشكيل جلسه داده و با دادن قول مساعد به بازيكنان آنها را شب گذشته با يك پرواز چارتر به كرمان فرستاده اند.
   
 
گنجعلى خانى: پولادى بازيكن مس است
 
نصرالله گنجعلى خانى، مديرعامل باشگاه مس كرمان گفت: مهرداد پولادى همچنان بازيكن تيم مس كرمان است و در بازى هاى داخلى نمى تواند براى پرسپوليس كار كند. وى اظهار داشت: قرارداد پولادى صرفا براى حضور در جام باشگاههاى آسيا براى تيم پرسپوليس است.او افزود: باتوجه به عذرخواهى كه وى از بلاژويچ كرد با تفاهم نامه اى كه با باشگاه پرسپوليس داشتيم وى را به عنوان يار قرضى به اين تيم داديم.مديرعامل باشگاه مس كرمان گفت: امكان حضور پولادى در ليگ داخلى براى پرسپوليس وجود ندارد چرا كه وى فرم شماره ۱۶ را پركرده است و با امضاء اين فرم و تفاهم نامه بين ۲ باشگاه وى تنها امكان حضور در بازيهاى آسيايى را دارد.وى يادآورشد: مهرداد پولادى همچنان عضو تيم مس كرمان است و رضايت باشگاه مس كرمان نيز به درخواست باشگاه پرسپوليس براى كمك به اين تيم در بازيهاى آسيايى است.گنجعليخانى تصريح كرد: بازيهاى آسيايى براى فوتبال كشورمان مهم است و باشگاه مس كرمان نيز براى كمك به اين امر مهم پولادى را به پرسپوليس داد.
   
 
محمدرضايى : دعا مى كنم استقلال در شوك شكست داربى باشد
 
عباس محمدرضايى، هافبك تيم فوتبال سايپاى البرز گفت: اميدوارم استقلال هنوز در شوك بازى با پرسپوليس باشد. وى با اشاره به شكست تيمش مقابل مس كرمان اظهار داشت: ما مقابل مس مستحق باخت نبوديم. ما در اين ديدار روى يك حادثه گل خورديم. قبل از دريافت گل ۴ موقعيت داشتيم كه نتوانستيم آنها را تبديل به گل كنيم. به قول معروف تيمى كه گل نزد، گل مى خورد و دقيقا اين قانون نانوشته فوتبال براى ما اجرا شد. محمدرضايى در همين رابطه افزود: البته گلى كه دريافت كرديم هم بيشتر به خاطر شرايط نامساعد جوى و زمين مسابقه بود وگرنه ۷۰ درصد توپ و ميدان دراختيار ما بود. هافبك سايپايى ها در مورد بازى با استقلال نيز خاطرنشان كرد: اين بازى ۲ حالت دارد . يا استقلال همچنان در شوك شكست مقابل پرسپوليس است كه اين موضوع كار ما را براى پيروز شدن راحت مى كند و يا اينكه براى انجام يك بازى تعصبى به ميدان مى آيند كه در اين صورت پيروز شدن برآنها دشوار است. من دعا مى كنم آنها همچنان در شوك شكست داربى باشند.
   
 
لطيفى: استقلال پس از شكست در داربى انگيزه بالايى دارد
 
على لطيفى، مدافع تيم سايپاى البرز كه امروز به همراه تيمش مقابل استقلال قرار خواهد گرفت، اعتقاد دارد كه شكست آبى ها در داربى باعث شده آنها انگيزه بالايى براى اين ديدار داشته باشند.لطيفى درخصوص شكست سايپا مقابل مس كرمان گفت: چند هفته اى بود كه نتايج خوبى مى گرفتيم و از هفته هشتم خارج از خانه نباخته بوديم اما متأسفانه مقابل مس كرمان شكست خورديم.وى ادامه داد: وضعيت زمين خوب نبود و روى يك اتفاق گل خورديم. البته اين شكست انسجام تيم ما را به هم نخواهد زد و سعى مى كنيم كه با وجود فشردگى بازى ها نتايج خوبى بگيريم.مدافع سايپا همچنين تصريح كرد: بعد از هر بازى فقط مى توانيم ريكاورى كنيم و از لحاظ روحى خودمان را آماده كنيم كه براى بازى با استقلال كاملاً آماده هستيم.وى در خصوص بازى با استقلال خاطرنشان كرد: قبلاً ثابت شده كه استقلال در بازى هاى بعد از داربى موفق نبوده اما اين بار آنها شكست خوردند و قطعاً انگيزه بالايى براى اين ديدار دارند زيرا موفقيت شان در صدر جدول نيز از دست رفته است.لطيفى در پايان گفت: با صحبت هايى كه صالح و كوشا با بازيكنان داشته اند، هدف امسال ما حضور در رده هاى بالاى جدول است و اگر بتوانيم سهميه آسيايى مى گيريم.
   
 
برنامه هفته  هجدهم ليگ دسته دوم
 
دوشنبه ۱۷ بهمن ماه ، ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه
شهردارى اردبيل- نفت محمودآباد، ورزشگاه على دايى اردبيل
ملى حفارى اهواز- گيتى پسند اصفهان، ورزشگاه تختى اهواز
چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه، ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه
چوكاى تالش- پرسپوليس برازجان، ورزشگاه عضدى رشت
نوژن شهردارى نوشهر- گسترش فولاد سهند، ورزشگاه شهداى نوشهر
آشيان گستران ورامين- نفت نوين آبادان، ورزشگاه تختى ورامين
پرشان زنجان- سايپامهركرج، ورزشگاه كارگران زنجان
داتيس لرستان- منطقه ويژه بندرعباس، ورزشگاه تختى خرم آباد
شهردارى دزفول- نفت اميديه، ورزشگاه شهداى دزفول
پاس نوين همدان- پيام خراسان، ورزشگاه مفتح همدان
فولاد نوين اهواز- سياه جامگان مشهد، ورزشگاه اختصاصى فولاد اهواز
نفت و گاز گچساران- بدربندركنگ، ورزشگاه
شهداى گچساران
مقاومت تهران- شموشك نوشهر، ورزشگاه ۱۳ آذر تهران
استقلال اهواز- گاز فجرجم بوشهر، ورزشگاه تختى اهواز
پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه ، ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه
ذوب آهن  نوين اصفهان- سپيد رود رشت، ورزشگاه
ملت اصفهان
   
هفته هجدهم ليگ دسته دوم
جدال شهردارى اردبيل با نفت محمودآباد براى رسيدن به رده دوم
 
هفته هجدهم ليگ دسته دوم امروز با برگزارى ۲ ديدار از گروه اول آغاز مى شود و ساير ديدارها نيز روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.در ديدار حساس اين گروه ۲ تيم همسايه در جدول يعنى شهردارى اردبيل و نفت محمودآباد به مصاف يكديگر مى روند كه برنده اين ديدار مى تواند به رده دوم جدول برسد.در ديگر ديدار نيز ۲ تيم ملى حفارى اهواز و گيتى پسند اصفهان با يكديگر ديدار مى كنند.
   
 
تعويض هاى وحشتناك مظلومى باعث باخت استقلال شد
 
-على لطيفى _ پيشكسوت استقلال
بى شك سابقه ۲ تيم پرسپوليس و استقلال در داربى ۷۴ يكى ازهيجان انگيزترين و دراماتيك ترين بازيهاى تاريخ اين ۲ تيم بود. مسابقه اى كه با ابتكارات و اشتباهات مربيان و بازيكنان ۲ تيم تاريخ ساز شد. قبل از اينكه به چراى باخت استقلال و برد پرسپوليس بپردازم بايد اشاره كنم تيم استقلال با وجود در اختيار نداشتن چند بازيكن و ستاره بزرگش نظير جبارى ، تيموريان و حيدرى در مقايسه نفر به نفر با بازيكنان پرسپوليس در پست هاى مختلف باز هم از نظر بازيكن برتر از تيم پرسپوليس بود اما چرا چنين نتيجه عجيبى در داربى ۷۴ رقم خورد. ابتدا بايد به چراى باخت استقلال اشاره كنم. آبى پوشان در حالى بازى برده را با باخت عوض كردند كه تا زمان اخراج اولادى و ده نفره شدن پرسپوليس تيم برتر ميدان بودند كه ما حصل اين برترى نيز ثبت ۲ گل ميداودى و زندى بود كه با ديد عالى اين دو بازيكن و اشتباه دروازه بان كم تجربه و خط دفاعى شكننده و ضعيف پرسپوليسى ها به ثبت رسيد. بعد از به ثمر رسيدن گل دوم آبى پوشان و خصوصا اخراج اولادى و ده نفره شدن پرسپوليسى ها ، كادرفنى و بازيكنان و حتى تماشاگران پرسپوليس روحيه و اعتماد به نفسشان را به طور كل از دست دادند و باخت تيمشان را كاملا باور كرده بودند اما در حالى كه بازيكنان پرسپوليس توان ايستادن نيز نداشتند و قرمزپوشان كاملا بهم ريخته بودند. با اشتباهات بزرگ و وحشتناك كادرفنى استقلال و بازيكنانش به بازى برگشتند و بزرگترين بازگشت تاريخ داربى ها را رقم زدند. به عقيده من چنانچه مظلومى و شاگردانش بعد از اخراج اولادى به بازى تهاجمى ادامه مى دادند و بهترين دفاع را در حمله ميبردند با توجه به شرايط روحى و روانى پرسپوليسى ها مى توانستند انتقام شكست سال ۱۳۵۲ را كه با نتيجه ۶ بر صفر به نفع پرسپوليسى ها رقم خورده بود را بگيرند و حتى نتيجه اى بهتر از آن را رقم بزنند اما محافظه كارى مظلومى كه به طور ذاتى در وى وجود دارد نه تنها باعث پيروزى پرگل آبى پوشان نشد بلكه باختى باور نكردنى را نصيب ياران آبى پوشان كرد. ۳ گلى كه استقلالى ها دريافت كردند ناشى از مشكلات هميشگى آنها در دفاع تيمى و البته دفاع فردى بود كه بنده طى فصل جارى بارها به آن اشاره كرده ام اما اين مشكلات همچنان پابرجاست. وقتى مظلومى و يارانش نتوانستند از برترى عددى خود استفاده كنند در نتيجه فضاهاى خالى زمين را خصوصا در كناره هاى زمين در اختيار ياران دنيزلى قرار دادند و اتفاقا پرسپوليسى ها به بهترين شكل ممكن از فضاهاى خالى در جناحين استفاده كردند و پيروزى را مال خود كردند. تعويض هاى طلايى دنيزلى يعنى بادامكى و خصوصا مهدوى كيا و زايد خارق العاده بودند و همين ۳ بازيكن تعويضى باعث پيروزى پرسپوليس شدند. بعد از ده نفره شدن پرسپوليس اشتباه كادرفنى استقلال آنجا بود كه براى زدن گل هاى بيشتر تلاش نكردند بلكه در راستاى حفظ نتيجه عقب نشينى كردند و از آنجا كه مظلومى به ضعف هاى خط دفاعى تيمش واقف است براى اينكه عمق خط دفاعى و ميانى تيمش را ببندد مجبور شد تا بازيكنان تيمش را بسته و به جمع بازى كردن تشويق كند و لذا كناره هاى زمين را كاملا در اختيار قرمزپوشان قرار داد. اشتباه مظلومى به اين جهت نابودكننده بود كه تيم استقلال در طول فصل نشان داده است كه هر زمان از جناحين بر روى دروازه اش ارسالهاى موزى شكل صورت گرفته است به شدت آسيب پذير نشان داده است. دليل اين مساله ضعف عمده مدافعان استقلال در زدن توپهايى است كه از جناحين ارسال ميشود در واقع هرچقدر كه مدافعان ميانى استقلال كه از بهترين مدافعان فوتبال كشورمان هستند در زدن توپهاى مستقيم تبحر دارند به همان ميزان در دفع توپهاى ارسالى از جناحين دچار مشكل هستند. مشكل دوم استقلالى ها به هنگام ارسال از جناحين مهدى رحمتى است. دروازه بانى كه بى شك بهترين دروازه بان كشور و يكى از بهترين هاى آسيا  است اما در خروج از دروازه داراى مشكل است و متاسفانه همين مساله هم تيم استقلال و هم تيم ملى را در سانتر از جناحين آسيب پذير كرده است. در هر حال در اختيار گرفتن جناحين زمين در ۱۰ دقيقه پايانى بازى توسط قرمزپوشان يكى از شيرين ترين و عجيب ترين پيروزيهاى تاريخ باشگاه پرسپوليس را رقم زد. البته دلايل ديگرى را نيز مى توان در مورد پرسپوليس و استقلال در داربى ۷۴ برشمرد كه نيازمند تجزيه و تحليل دقيقترى است كه اميدوارم در آينده بتوانم به آن بپردازم اما نكته ديگر اينكه برد پرسپوليسى ها داراى ارزش بسيارى است و مى تواند اين تيم بحران زده را تا حدود بسيارى به آرامش تيمى نزديك كند اما دنيزلى و يارانش واقفند كه اين پيروزى بيش از اينكه روى قدرت قرمزپوشان باشد به خاطر اشتباهات وحشتناك مظلومى و بازيكنانش صورت گرفت و پرسپوليسى ها براى حضور مقتدرانه درليگ سال آينده و ليگ قهرمانان آسيا نيازمند بازيكنان بزرگ و ترميم ضعف هايشان هستند اما در مورد آبى پوشان نيز لازم است اشاره كنم به اينكه استقلالى ها چيزى را از دست نداده اند و هنوز بيشترين شانس را در ليگ برتر و جام حذفى دارند و حضور استقلال درفينال جام حذفى و بالاى جدول ليگ برتر مرهون يارگيرى فوق العاده فتح الله زاده و زحمات مظلومى و كادرفنى آبى پوشان است اما بايد بار ديگر تاكيد كنم استقلالى ها براى اينكه به قهرمانى در ليگ برتر و جام حذفى دست يابند نيازمند چند چيز مهم و حياتى هستند. اول ترميم ضعف هاى دفاعى هم در دفاع تيمى و هم فردى، دوم شجاعت بيشتر مظلومى و بازى تهاجمى استقلال با توجه به داشتن بازيكنان بزرگ با خصوصيات تهاجمى و سوم حمايت تماش


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید